İyi ki kitaplar var...

İyi ki kitaplar var...

8 Aralık 2016 Perşembe

Michel de Saint Pierre - Milyarder



Orijinal Adı: Le Milliardaire

Okuduğum Baskı ve Tarihi: I.Baskı - Kasım 1971

Yayınevi: Bilgi Yayınevi

Sayfa Sayısı: 412

Kitabı Bitirdiğim Şehir: İzmir

Puanım: 8/10

-Arka Kapak-


Yazar kitabını sunarken: 'kişi romanından kitle romanına geçiş' diyor. Gerçekten eser, çağımızı bütün boyutları ve zenginlikleriyle, her insanı ilgilendirecek bir biçimde veriyor. Günümüz insanının kendisine yabancı bulamayacağı bir romandır Milyarder.

Düşüncelerini tartışsanız bile, usta bir yazarın gerçekten önemli, zengin ve sevilecek bir eseriyle karşı karşıya olduğunuzu kabul edecek; hiç eksilmeyen gerilimi ve çarpıcılığıyla da sizi derinden etkileyecek olan bu kitabı kısa bir sürede okuyacaksınız.

-Değerlendirme-


Merhaba. Umarım yılın son günleri sizin için de güzel geçiyordur. Kitaplar yönünden mutluyum ben. Kasım ayında artan ritmim Aralık ayında da devam ediyor. Kendimi büyülü dünyaya iyiden iyiye kaptırdım. Bu büyülü dünyada okuduğum son kitap ise Fransız Edebiyatı'ndan bir eser. Milyarder!
Milyarder deyince aklıma Şener Şen'in o güzel filmi gelir hemen. Hani şu yılbaşı büyük ikramiyesi biletine isabet eden Mesudiyeli Mesut'un hikayesini anlatan film. Oldukça sarsıcı olan o film kadar bu kitapta bana göre oldukça sarsıcı. 
Beklentim bir milyarder ne yapar, ne yer ne içer, dertleri nelerdir gibi bir hikaye okuyacağım yönündeydi. Bunu da okudum açıkçası ama kitabın ilk yarısının sonlarına doğru eser farklılaşmaya başladı. Kitabın kahramanı Fabre Simmons'un ailesi ile yaşadığı buhrana doğru evrilen bir kitap oldu Milyarder.

Fabre Simmons orta yaşlı bir iş adamı. Ve kendini tamamiyle işini adamış biri. Bu yüzden eşine ve çocuklarına yabancılaşan onlardan uzaklaşan Fabre Simmons iş-aile ikilemini derinden hissediyor. Özellikle çocukları ile yaşadığı kopukluğu güzel aktarmış yazar. Nesiller arasındaki düşünsel farklılıklar, bir ebeveynin kendini nasıl haklı gördüğü, Fransız siyasal yaşamı etkili şekilde aksettiriliyor okuyucuya. Kitabın hikayesine girmeyeceğim ama 1960 sonrası dünyada büyük etki yaratan ve ülkemizde de 68 Kuşağı dediğimiz sol görüşlü kişileri doğuran  olaylara Fransa gibi bir ülkeden de bakıyoruz. Ve bu benim çok hoşuma gitti. Bu bağlamda üniversite öğrencileri ve işçilerin neden olduğu bir olay olan Mayıs 1968 olaylarının yansımaları kitapta aktarılıyor.
Dedim ya kitabın ikinci yarısına yaklaştığım sayfalarda metin ailesi ile yaşadığı buhrana dönmüştü karakterimiz için. Ama karakterimiz Fabre Simmons hiçbir şekilde buna teslim olmayan biri. En sıkıntılı durumlarda bile işini, geleceğe dönük yatırımlarını düşünüyor oluşu çok ilginç karakterler listeme dahil etti milyarder iş adamını.
Kitapla ilgili değinmek istediğim son konu ise çeviri. Çeviriyi tek kelime ile anlatmak gerekirse HARİKA derdim! Ama tek kelime anlatıp çevirmenin emeğine gölge düşürmek istemiyorum. Öylesine güzel bir çeviri ki yani işini sevmek bu olsa gerek. Dile hakim. Fransızca'da olmayan ama dilimizde bulunan deyimler o kadar güzel kullanılmış ki hiç sırıtmıyorlar. Çevirmen Attila Tokatlı beyefendiye binlerce kez teşekkürler. Yine diyorum eski çeviriler harika!!!

Kitabı okumanızı öneririm. Özellikle son 100 sayfası müthiş derecede akıcı yazılmış. Milyarder bir iş adamının iş ve aile yaşamı ile ikisi arasındaki bocalamayı okumak isteyenler için harika sayfalar barındıran bir eser. 
Son olarak bu kitaba Kitapyurdu sitesinde sadece 3,60 TL ödeyerek ulaşabilirsiniz. Linkini aşağıya ekleyeceğim. 
Herkese keyifli okumalar! Hoşça kalın, kitapla kalın!

Kitapyurdu Satış Linki: -TIKLA-

4 yorum:

  1. İnceleme için teşekkürler. Blog sitenizi başarılı buluyorum. İstikrarlı bir şekilde devam ederseniz, bence direkt alan adı alarak da siteyi ilerletebilirsiniz.
    Bu arada, gezi ve seyahat üzerine olan kitapları da inceleyebilirseniz memnun olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler yapıcı yorumunuz için. Umarım yakın zamanda bahsettiğiniz türde de kitaplar okuyup burada paylaşabilirim. Keyifli okumalar dilerim, hoşça kalın. :)

      Sil
  2. benim de sevdiğim bir kitap oldu , :D teşekkürler paylaşım için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim. Ayrıca yazınızı okudum ben de. Kitaba ulaşma süreciniz gerçekten ilginç olmuş. :D

      Sil